söndag 1 maj 2011

Vintern rasat ut

Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.

Jag blir rörd av att sjunga in våren. "Vintern rasat ut" är så fin. Igår var det Valborgsfirande med fam. L/D vid vackra sjön Aspen. En liten pensionärskör sjöng vårsånger. Tyvärr kunde man inte höra vad de sjöng för folk pratade så mycket och högtalarna var dåliga, men det var trevligt ändå. Dessutom fanns det en brasa man kunde titta på. Visste ni att från början tände man majbrasor för att skrämma bort häxor och onda andar?



Sen så hölls det ett litet vårtal. Men det bästa igår var att få äta en härlig grillmiddag utomhus tillsammans med mina vänner och sen sitta uppe till långt in på natten med goaste R. och prata och dricka veteöl. Dessutom skrev jag min bästa gitarrlåt någonsin igår: "Som jag vill att du ska se". Våren och sommaren har kommit och med den kreativiteten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar