lördag 21 maj 2011

Belästa brudars bokklubb

Ikväll hade Belästa brudars bokklubb sin första litteraturträff, vilket resulterade i god mat, intressanta diskussioner och litervis med rödvin. Mycket lyckat med andra ord! Boken som avhandlades var Marie Hermanssons Musselstranden. Åh, vad härligt att vår bokklubb äntligen är igång på riktigt! Jag har alltid velat vara med i en bokklubb och nu är drömmen besannad. Jag ser redan fram emot nästa träff. Snart börjar sommarsäsongen och då brukar det stå läsning på schemat. 80% av det jag läser under året, läser jag under sommaren. Först på listan får nästa bok för klubben stå: Vindens skugga.

För övrigt är jag glad för att T. har blivit min granne på Hisingen och att J. snart ska få flytta in i sitt efterlängtade hus. För mig hägrar den sista "riktiga" 5-dagarsarbetsveckan för terminen. Sedan är det high life hela sommaren, hi hi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar