tisdag 10 maj 2011

Berusad klockan fem en tisdag

Berusad klockan fem en tisdag. Ja, inte jag förstås. Jag har bara druckit fruktjuice, men en man på bussen hem var riktigt överförfriskad och då var klockan inte mer än fem. I handen hade han en öl och han hoppade upp och ned och skrek, spottade på golvet och stal med sig nödutrustningshammaren innan han gick av bussen. Jag tycker såna människor är lite tröttsamma. I synnerhet när man själv är på väg hem från jobbet och vill sitta på bussen i lugn och ro.

Det har varit en trevlig utflyktsdag med barnen, men nu är jag på kinkigt humör. Jag känner mig trött och sliten, ungefär som en stor tjock katt som ligger och jäser medan den försöker fånga flugor med tassen. Det enda som hjälper är musik och film. Ska sjunga lite och sen blir det någon bra film.

Fler roliga citat från den käcka filmen Försummad av sin fru:


- Åh, jag önskar att hissen fastnade.
- Men fy Pelle, ibland ger du komplimanger som får mig att rodna.

"Men lilla älskling, jag kan väl inte försumma mitt jobb bara för att jag har råkat gifta mig med dig!?"

- Vad du ser glad ut.
- Jag ser alltid glad ut på grund av nedärvt lättsinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar