fredag 20 maj 2011

Livets outgrundliga mysterier 5

1. Att jag har fått lust att plöja igenom samtliga 318 avsnitt av Rederiet. (Det är ju inte så att mitt liv är särskilt tomt eller innehållslöst.)

2. Att när jag står långt fram på busshållplatsen stannar bussen långt bak och står jag långt bak så stannar bussen långt fram.

3. Att jag alltid lyckas komma i princip sist upp på tåget oavsett var jag står när det kommer in på perrongen. Det här är en imponerande bedrift efter 3 års pendlande.

4. Att lycka kan vara vara att sitta ensam hemma en fredagskväll med en pizza och kakdegsglass framför en dålig såpa och titta sig förstrött omkring och tänka: "Allt jag ska göra, det gör jag imorgon."

5. Att jag prövar saker som jag aldrig gjort förut och känner att jag kan komma hur långt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar