måndag 16 maj 2011

Segt som ett Hubbabubba

Det känns segt nu de sista veckorna innan Kristi Himmelsfärd. Från och med  juni och hela sommaren kommer det att hända roliga saker, men tiden dit känns bara som en händelselös transportsträcka. Så är det ju inte, för det är ju bokklubbsträff på lördag och det händer säkert något annant roligt nästa helg, men det känns segt. Segt som ett Hubbabubba. Dessutom så känner jag mig ynklig idag för jag har lite feber och ont i kroppen, men inte en chans att jag kan vara hemma igen. Hur ska jag då ha råd att åka land och rike runt i sommar? Så jag ligger här och försöker att få ny energi genom att bara göra ingenting, fast jag är rätt rastlös.

Dagens fundering: Hur kommer det sig att så många bilister inte fattar att när de ska svänga i en korsning har gångtrafikanterna grönt samtidigt? Att gå över ett övergångsställe i Göteborg är som att spela schack med döden...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar