torsdag 19 maj 2011

Giv mig styrka!

Inte visste jag att lärare som gör några få justeringar i sitt utseende skulle få så mycket uppmärksamhet. Det har varit stor uppståndelse i veckan angående min nya look. Jag börjar tröttna. I måndags fick jag diverse kommentarer om och blickar på mitt svarta hår. Det mesta var positiva uttalanden, men det är märkligt vad mycket reaktioner ett färgat hår kan ge upphov till. En elev har gallskrikit och sprungit varje gång han har sett mig i veckan. Suck!

Inte nog med detta. Idag bestämde jag mig för att ha glasögon istället för linser eftersom jag är förkyld och ögonen är trötta. Och inte nog med det, jag satte upp håret med ett hårspänne också. Kan ni tänka er!? Svart hår, uppsatt i nacken och glasögon på!!!! Vilken grej!  En fullständig förvandling från söt timid fröken till en normutmanande varelse av okänd kaliber. Kort sagt: det blev ett himla liv på mina kära elever. Det är nästan så jag funderar på att klippa hål i en papperspåse och ha den över huvudet imorgon. Jag har insett nu att riktigt stabila, pålitliga lärare ser likadana ut under hela sitt yrkesliv. Inga förändringar och inga överraskningar. Giv mig styrka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar