fredag 27 maj 2011

Åtta anledningar till att vara glad just idag

1. Jag har fått min postorderbeställning från Haléns innehållande fyra underbara klänningar. Jag hade ju bara cirka 30 klänningar innan, så jag behövde några till.

2. Jag har en härlig helg med avslappning framför mig. Imorgon ska jag vara duktig och strukturera upp lite i all röra och alla måsten och sen ska jag bara ha skön egentid.

3. Jag har idag har fått flera söta kommentarer av elever om mitt pianospel och dessutom fått höra orden: "Du är den bästa fröken som finns!"

4. Jag har fått lyssna på S-M när hon sjöng på Avenyn och sen tillsammans med henne, E och I tagit en god drink på Dubliners.

5. Jag har en fantastisk roman att läsa klart som jag inte kan slita mig ifrån. (Johanna: Ja, det är Vindens skugga.)

6. Jag får äta pizza i sängen framför Rederiet.

7. Det är sovmorgon imorgon.

8. Det är bara fyra dagar kvar tills jag åker till Stockholm.

Med andra ord: Jag tror på ett liv före döden. "Denna dagen ett liv. Och ett sånt liv sen...", som farbror Melker sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar