lördag 14 maj 2011

Fröken Marcusson in studio

För några veckor sedan så lekte jag och fotografvännen A. lite i hemmastudion i Partille. Igår fick jag äntligen se resultaten. Vissa bilder var riktigt bra, andra får gömmas undan så att de inte kommer att användas i pinsamma collage framöver. Huvudanledningen till att jag ville fotas den här gången var min lilla jumpsuit; ett märkvärdigt plagg som jag har köpt på mig och supergillar. Och när man ändå leker lite så är det självklart roligt att använda blommor och hattar också. Nedan ser ni de kort som jag är mest nöjd med:







Undra hur det kändes förr på 1800-talet, då du kanske bara fotograferades en eller två gånger i hela ditt liv? Nu är det ju verkligen på ett helt annat sätt. Märkligt vad världen förändras.

2 kommentarer:

  1. Superfina bilder! Var det du som valde bakgrundsfärgen? Jumpsuiten är bara så läcker!

    SvaraRadera
  2. Tack! Nej, faktiskt var det min väninna som valde bakgrunden men jag sa ju inte nej till lila. :-)

    SvaraRadera