söndag 8 maj 2011

Söndagskoma

Helgen har varit underbar. I fredags träffade jag grannen och goda vännen S-M. Vi satt hela kvällen och spelade egenkomponerade låtar för varandra på gitarr och pratade om texter, budskap och livsfaser. Det var helt fantastiskt. Vad skulle jag göra utan musik? Hur skulle jag känna mig utan att ha mina låtar att sjunga? Det vill jag inte ens veta. Och att få dela det med någon annan som det betyder samma sak för är himmelskt.

På lördag var det dags för pysselmässa med T och J och lille bebisen E. Jag tog ut 300 kr och förbjöd mig själv att handla för mer. Jag vet ju hur det gick förra gången. Men nu sansade jag mig och köpte bara nyttiga saker: band, vita kort, klistermärken, scrap-papper, fjärilar och trollsländor.... och möjligtvis något mer. Dessa inköp resulterade i två nya kort: ett till konfirmation och ett till student. För på kvällen blev det middag, rosévin och pyssel med J. Mycket trevligt! Fick dessutom hjälp med pysslandet så tillvida att J gjorde bokstäver till mig med sin cuttlebug-maskin.

Dessutom: jag städade och dammade igår! Lägenheten är i ordning. Bara toaletten kvar. Fanfar!

Idag har jag huvudvärk. Sån där uttröttande värk som inte vill släppa. Det började redan igår kväll och har inte gått över så det blir nog en dag i liggande position med lite filmer och Rederiet. Jag ska börja med lite brunch så kanske det känns bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar