fredag 6 maj 2011

Kärt barn har många namn - eller?!

Kärt barn har många namn brukar man ju säga. Jag har försökt tänka så idag eftersom jag fått flera nya benämningar på min person under dagen. Jag har blivit kallad jävla bitch, anal, fitta och sist men inte minst hora av en elev som hade en dålig dag. Sedan kom ett annat barn och sa stolt att hon hade minsann givit mig ett nytt namn. "Jag kallar dig för vänsterhanden." Men jag antar att alla dessa små trevliga tilltalsnamn blivit mig givna av ren och pur kärlek. Eller vad tror ni? Jag säger bara: "Thank God It´s Friday."

Jag tänker också för min egen självkänslas skull lista några gulliga smeknamn som jag haft genom åren. Halena, Bäver, Skrotten, Lurvas, Kickan, Sötnos, Älskling, Ugglan, Snygging, fröken Lila... ja, nu känns det genast bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar