lördag 14 maj 2011

Saker mina föräldrar aldrig lärt mig: 2

Att inte slänga saker på golvet. Jag är helt hopplös när jag känner mig trött och lat. Handdukar, kläder, tallrikar, påsar - allt hamnar på golvet. Mamma försökte lära mig att inte ha saker på golvet när jag var liten. Jag kommer ihåg att hon brukade säga: "Om du inte städar ditt rum nu, så tar jag alla dina leksaker och lägger i en stor säck på vinden." Det var bra sagt, tycker jag. Och visst har jag lärt mig vikten av ordning och reda. Jag trivs med att ha en städad och strukturerad lägenhet och oftast har jag det, MEN jag fortsätter att slänga saker omkring mig så de hamnar på golvet.

Experiment kommande vecka: Att försöka att inte stöka till. Varje gång jag kommer på mig själv med att slänga något på golvet ska jag tvingas vika ett flygplan av en hundralapp och skicka ut genom fönstret. Då kanske jag lär mig att skärpa till mig.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer helt klart hålla till utanför ditt fönster kommande vecka ;-)

    SvaraRadera
  2. Så du tror inte att jag kan skärpa mig, din lurifax... :-)

    SvaraRadera