onsdag 4 maj 2011

En busig fröken

Tänk att så lite kan göra elever så glada! Ibland räcker en lurig blick, ett leende eller att man ber om ett lösenord när någon ska passera. :-) Idag bad de mig att hoppa hopprep. Alla skrattade och skrek: "Fröken hoppar! Titta, Helena hoppar!" Precis som om det skulle vara en fantastisk bedrift av en 27-åring att hoppa lite hopprep. Men det är väl det att man bryter lite mot lärarnormerna som de tycker är lite tokigt. Fröknar hoppar sällan hopprep eller rockar rockring. Men något måste man ju fördriva rastvaktstiden med.

Häromdagen så tävlade två elever om vem som kom först uppför trappan från matsalen. Då kom jag och sprang plötsligt förbi och tjoade: "Fröken vann! Fröken vann!" Ibland kan jag bara inte låta bli... Man behöver få busa lite mellan varven och väga upp all snusförnuftighet som man signalerar hela dagarna.

Men nu så är frökenrollen avlagd för idag. Nu ligger jag i soffan och har just ätit hemlagade köttbullar. Min måltid ackompanjeras av mitt fantastiskt fina vindspel som jag inhandlade i måndags. Efter en äventyrlig klättring på två pallar staplade på varandra lyckades jag hänga upp det på balkongen. Titta vad fint det är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar