tisdag 10 maj 2011

Saker mina föräldrar aldrig lärt mig: 1

Att putsa fönster. Det är ju jättesvårt. Jag borde ha fått börja lära mig i första klass. Tänk vad jag hade varit bra på det nu i så fall. Men nu känns det ju helt hopplöst. Dels ska man hänga ut genom fönstret som en vig ekorre och dels ska man kunna putsa så att det inte blir ränder. Det är ju ett konststycke. Och så är det extra svårt om en amatörmässig målare har målat igen fönstren så att det krävs en biffig man för att bända upp dem så att man kan putsa på insidan!!! Jag erkänner: det här går över min kvinnliga förmåga. Nu är det sagt. Jag behöver hjälp! Att hacka upp fönster med skruvmejsel och hammare är inte något för mig. Gaahhh, jag som ville ha alla fönster klara ikväll. Tji, fick jag. Flera minuspoäng i vuxenpoängsblocket.

Helena filar på akrobatiken inför nästa fönsterputsningspärs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar