söndag 29 maj 2011

Riden av maran

Jag vaknade för några timmar sedan med förfärlig spänningshuvudvärk. Natten har varit fylld av mardrömmar om allt möjligt konstigt. Den värsta drömmen var att jag drömde att jag vaknade i min säng och såg en stor otäck manlig gestalt luta sig över mig. Först såg det ut som pappa (Vad säger Freud om det?) men sen insåg jag att det var en mördare och blev jätterädd. Oturligt nog kunde jag varken röra mig eller skrika eftersom en osynlig kraft hindrade detta. Usch! Men med tanke på att jag skriver detta på bloggen nu så antar jag att jag överlevde nattens fasor och att ingen annan än jag har varit i mitt sovrum inatt. Skönt i alla fall att jag har en yxa på armlängds avstånd ifrån sängen. Den duger gott att försvara sig med, både mot maror och män. :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar