söndag 5 juni 2011

Tribut till muminmamman!

Jag har hittat världens bästa citat och det är ingen mindre än muminmamman som säger det: "Jag vet att vad som helst kan hända närsomhelst. Därför är jag helt lugn." Ligger det inte en fantastisk livsvisdom i de orden? En visshet om att det att leva innebär att finna ro i kaos och inse att man lever sitt liv i stormens öga och när som helst kan dras med av vindarna. Men man låter inte det göra en modfälld. Jag har bestämt mig för att försöka bli som muminmamman och sträva efter att vara så lugn. Heja muminmamman!

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.... eller nej, för övrigt inser jag att det faktiskt finns många fantastiska män kvar på jordens yta. Jag trodde att det släktet var närmast utdött. Nu vet jag att så inte är fallet och detta gör mig glad. Man bör inte bli blaserad innan man har fyllt trettio. Eller vad säger ni?! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar