tisdag 14 juni 2011

10 tydliga tecken på välbefinnande

1. Onaturlig energi. Idag var jag uppe fem, körde till jobbet, dukade långbord, fixade med pc-kanonen i kyrkan, kompade tre klasser och skötte tekniken under skolavslutningen, målade två väggar i mitt nya klassrum, körde 12 mil till studentfirande och så hem igen... Nu är klockan halv elva.

2. Jag ler hela tiden små underfundiga leenden.

3. Jag vill sjunga hela tiden och längtar efter att kunna sitta vid pianot i timmar. Idag blev det bara en stund nu på kvällen, för jag vill inte störa grannarna efter tio.

4. Kreativiteten flödar. Ny låt färdig och jag känner att det finns mer.

5. En stark känsla av lugn, harmoni, trygghet, glädje och extas i en trevlig blandning.

6. En känsla av att jag har kommit väldigt långt med mig själv på ett år. Jippi!

7. En kalender fulllspäckad med trevliga aktiviteter tillsammans med underbara människor.

8. Jag vill se på film hela tiden... fast det hinner jag ju inte innan semestern nu så det får vänta.

9. Min lägenhet ser ut som ett slagfält, men jag bryr mig inte om det utan kliver över grejerna istället.

10. Allmän extas

1 kommentar:

  1. Angående punkt nr 9 är det helt ok om du kommer hit på fredag istället ;-)

    SvaraRadera