torsdag 9 juni 2011

En smärtsam dag

Idag skulle min vän Pierre Gunnar Michael Sandin ha fyllt 50 år. Det skulle ha varit en dag fylld av glädje och födelsedagsfirande. Istället är det en smärtsam dag präglad av sorg och saknad.  För Pierre finns inte längre. Det var snart ett år sedan han lämnade sin familj, mig och övriga vänner och bekanta. Världen blir sig aldrig lik mer. Han fattas.

Det är kanske tur att jag har haft så mycket att göra idag och att det fortfarande är saker kvar. Annars skulle jag bara sitta och fundera. Jag tänker alltid på Pierre när jag lyssnar på Nickelbacks låt "If today was your last day". Det är viktigt att betänka hur kort tid vi har på jorden och att inte ta för givet att alla omkring oss ska finnas där för evigt. Därför gäller det, hur klichéaktigt det än låter, att ta vara på varje dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar