onsdag 22 juni 2011

Rastlös

Jag tycker inte om att vara rastlös. Jag hatar att vara rastlös, men det blir alltid så här de första veckorna på semestern. Sen finns det ju några andra bidragande orsaker till denna rastlöshet också. Det som är bra i sammanhanget är i alla fall att jag har prickat av nästan allt på tråkigt-men-måste-göras-listan.

för övrigt önskar jag att livet vore som en fjärrkontroll dvs. att man kunde stoppa, snabbspola bakåt och framåt och pausa vid behov. Att ha möjlighet att hoppa fram och kolla vad scener långt fram i filmen visar hade inte heller varit så dumt. Som sagt, jag är rastlös. Dags att försöka bete sig lite mer som en fiskare dvs. stå ut med att sitta och vänta på gammelgäddan i dagar, veckor och år, men samtidigt vara lugn när hon hugger på betet. Sedan lugnt och metodiskt dra in henne och prisa sin tålmodighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar