måndag 13 juni 2011

Dags att fälla ut landningsstället!

Förra veckan har varit en av de finaste veckorna i mitt liv så här långt. Den kvalade med säkerhet in på tio-i-topp-listan. Och det vill inte säga lite med tanke på hur mycket roligt jag har haft i mina dar. :-) Men nu är det dags att fälla ned landningsstället och ta det lite lugnt. Jag var så trött idag så att jag fick stanna vid sidan av vägen och sova i tio minuter för att orka köra vidare hem från jobbet. Riktiga zombies skulle bli rädda för mig idag. Väl hemma däckade jag gott framför tv:n och en snacksbox från Mc Donald´s. Jag vaknade för en stund sen av att jag petade mig själv i ögat. Men nog om det. Varför detta zombietillstånd? Här är listan på diverse trevligheter från veckan som gått.

1. Igår blev jag invigd i Ekmansällskapet. Jag fick avlägga inträdesprovet i ett lusthus ute på Djurgårn. Styrelsen kom fram till ett jakande beslut och sen blev det bubbel och diplomutdelning. Allt för lilla mig... Det var en fullständigt fantastisk upplevelse och nu väntar nya tider av engagemang. Fram för Hasse Ekman, Lilla Märta och mig. :-)

En glad Ekmaninna
 2. Pilsnerfilmpicknick med likasinnade cineaster och entusiaster. Att döma av bilden ovanför så inser ni förstås att det var på blodigt allvar. Dvs. inga 2000-talskläder där inte. Nej, tidsenliga kläder och vevgrammofon  - det var det som gällde.

                                     

3. Bad och sommarpromenad på Lidingö med C. och A. Det var en riktig sommardag i lördags och då fick det naturligtvis bli ett bad. Så fick jag inviga min nya baddräkt också.

                                    
                  

4. Trevligheter med sveriges cineast nummer två (jag är naturligtvis etta) Seo. Återigen finns Hasse Ekman med som en osynlig länk. Hasse Ekman är mannen bakom allt!

                       

5. "Titta blott på min figur, smärt och smidig eller hur? En och var kan se som möter mig så här att fröken Chic jag är." Det är roligt att gå omkring i 40/50-talsutstyrsel ibland. Fantastiskt kul? Vad tycker ni - ska jag döpa om bloggen till fröken Chic eller ha kvar Marcusson? ;-)

                                 

Oj, oj, oj... vad fantastiskt roligt allting kan vara. Och semestern har inte ens börjat ännu...

1 kommentar:

  1. Var också på Djurgården igår, söndag, men vi besökte Skansen vi =)

    SvaraRadera