tisdag 19 juli 2011

Reselista!

Summa summarum... Jag gillar listor och jag ska nu gora en liten lista over upplevelserna pa semester. Maste fordriva tiden lite medan min pilgrimsvan surfar.

Froken Marcusson El Camino-lista

Basta: Att vandra ensam genom skogar som sag ut som i filmen Sagan om ringen

Varsta: Att bli jagad 30 meter av en stor, svart, arg hund mitt i ingenstans

Roligaste: Madagaskar-pingvinerna dubbade till spanska

Trakigaste: Dubbning

Starkaste religiosa upplevelse: Nar de svangde det valkanda rokelsekaret genom katedralen medan en nunna sjong "Narmare Gud till dig"

Starkaste tvivlet pa resan: Nar jag knappt kunde stodja pa min fot och hade 11 mil kvar att ga

Basta matupplevelse: Serranoskinka och blackfisk

Varsta matupplevelse: Konstiga roror i Barcelona

Extasogonblick: Uppe pa hogsta Camino-punkten i bergen

Angestogonblick: Nar jag blev attackerad av vaggloss

Basta insikt: Jag ar stark, glad och nojd med livet. Jag alskar mitt liv, manniskorna i det och mig sjalv. Jag skulle inte vilja andra nagot som hant pa vagen. Allt som hant i mitt liv har tagit mig till punkten dar jag befinner mig idag.

 Jag kanner forst och framst en stor tacksamhet mot livet. 2011 kommer att fortsatta att vara ett magiskt ar! Nu far jag sluta skriva annars borjar jag grata av gladje. Dags att ga ut pa stan igen och leta sig fram till en mysig restaurang.


Gnothi Seathon! Si vis amari ama! Jag ar sa glad att jag har hallt fast vid dessa forhallningssatt till livet.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar