torsdag 14 juli 2011

Hoppsansa, en svensk!

Idag har jag traffat den forsta svensken pa resan. Hon blev som en raddande angel eftersom jag borjar bli lite trott och det gick mycket uppfor. Dagens etapp kallas tydligen for benknackardagen sa ni forstar... Men nu ar det bara 6, 5 mil kvar. Jippi! Jag befinner mig nu i Palais de Reis som ar den sista lite storre staden innan Santiago. Har har jag atit god lunch tillsammans med svenskan och fatt en harlig, mjuk sang. Att det fanns internet var ju inte heller sa dumt. For ovrigt laser jag med stort intresse en bok av en japansk forfattare.

Dagens basta: Tonfisksallad, tonfiskgryta och vitt vin. Nar jag insag att kvinnan jag pratade engelska med var svensk!

Insikt: Allt gar bara man vill det tillrackligt mycket. Jag har klippt ut begreppet "ge upp" ur min ordbok for manga ar sedan. Nu ar jag overtygad om att det var ratt sak att gora. Vada "ge upp"? Det finns helt enkelt inte. "Change your mind and you change your thought." Jag kanner att jag borjar fa kontakt med utstarka, gamla kvinnliga krafter...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar