onsdag 6 juli 2011

Barcelona = Extas

Mina vanner, jag kunde tydligen inte halla mig borta fran bloggen sa lange. Eller jo, visst kan jag det, men jag vill inte. Jag har namligen lite dotid i Barcelona innan min nattbuss gar. Hoppas ni forstar vad jag skriver. Det ar ju alltid lite svart att skriva pa svenska utan tre viktiga bokstaver.

Barcelona har varit fantastiskt. Jag tror aldrig att jag har blivit sa fortrollad av en stad forut. Nej, det ar nog sa kan jag saga utan overdrift. Barcelona ar nagot helt speciellt. Jag har i princip varit i extas sedan jag kom hit. Vilka byggnader och vilken arkitektur! Vilka trevliga manniskor! Vilken fantastisk mat! Vilken natur! Vilka strander! Vilket hav! Oj oj oj.... flera ganger har jag knappt kunnat tro mina ogon. Som t.ex. nar Sagrada Familia tronade upp sig mitt i staden. Eller nar jag sag ett vattenfall i en park i centrala staden.

Jag ar stolt over att jag klarar mig sjalv och for att jag inte kanner mig sarskilt ensam. Darmed inte sagt att jag inte saknar er, mina goingar! Man inser ganska snabbt nar man reser pa egen hand hur beroende man ar av mansklig kontakt. Sa insikt nummer ett pa resan ar: No man is an island. Det visste jag forstas forut, men nu ska jag aldrig glomma det.

Jag tror inte att det finns internet pa den spanska landsbygden, men kanske... I vilket fall som helst - hej sa lange!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar