tisdag 19 juli 2011

Nu ar jag i Santiago!

Igar kom jag fram till den heliga staden efter drygt 22 mils vandring. Plotsligt uppenbarade sig katedralen framfor mig. Idag har jag varit pa pilgrimsmassa och sett ett gigantiskt rokelsekar svingas pa ett rep genom kyrkan. Jag har aven sett aposteln Jakobs reliker i en silverkista!
Santiago ar som en sagostad. Det ar som att leva pa medeltiden. Kyrkklockorna fran katedralen ljuder hela dygnet och de sma granderna vimlar av liv. Arkitekturen ar fantastisk. Jag befinner mig i en drom! Hotellet jag bor pa ligger bara 2 minuter fran katedralen och rummet har stenvaggar vilket bidrar till den medeltida kanslan. Jag har dock aven en stor sang, tv och frasch dusch, vilket ar uppskattat efter diverse vandrarhem.
Jag ar glad och stolt! Det har har varit en fantastisk upplevelse och jag har lart mig manga saker om mig sjalv. Jag har aven lart mig mycket om vandring, religion och spansk kultur.
Imorgon flyger jag hem - nojd och glad. Jag kan dessutom nastan ga normalt nu sa det kanske blir lite mer sommarfirande i Sverige! (Om det inte innebar langa trappor, for da gar jag fortfarande som en 90-aring...)
For ovrigt har jag blivit ett matvrak... Aahhh, all underbar mat jag har atit. Jag skulle kunna skriva ett blogginlagg bara om det. Jag ser redan fram emot middagen.... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar