måndag 25 april 2011

Så smurfigt!

Jag har just hittat världens roligaste låt. Den kommer att gå varm på youtube. "Jävla smurfar" heter den och jag tror det är Stefan Rudén som får ett psykbryt under inspelningen av Klasse Möllbergs "Banarne i Smurfland". Jag bekänner redan nu att jag älskar smurfarna. Det yttrar sig på flera olika sätt. Bland annat har jag många härliga smurflåtar på min spotify-lista och då menar jag inte såna där moderna pophits med smurfarna. Nej, det är de gamla härliga sångerna. Kommer ni ihåg "Gammelsmurfs vaggvisa", "Smurfsången", "Hallonsaft" och "Håller du i mig, så håller jag i dig"? Det är söta tidlösa sånger som man blir riktigt glad av. Nej, nu ska jag gå och smurfa. Och till er kära läsare länkar jag till dagens godnattvisa "Jävla smurfar". Håll till godo...

                                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar