onsdag 20 april 2011

Rederiet = riktigt roligt

Under mina dagar med influensa så hittade jag en gammal jubileums-dvd med Rederiet gömt i min dvd-samling. På denna dvd fanns minnesvärda avsnitt med. Jag började titta och skratta och skratta och skratta. Samtidigt fascinerades jag över hur b serien var redan från början. Och ändå, underbar på något sätt. Alla fifflar, alla smugglar knark, alla har hemliga kärleksaffärer och ALLA bor på båten Freja och har och/eller vill inte ha något övrigt liv. De jobbar jämt och är så nöjda med det.
      Efter att dvd:n var slut började jag söka efter gamla avsnitt på youtube, utan något hopp om något napp. Men hör och häpna, det finna massor med avsnitt utlagda på nätet. Så nu är jag alltså fast i första säsongen. Min favoritkaraktär är Renate Dahlén spelad av Suzanne Reuter; ständigt förbannad. Och så naturligtvis den roliga mannen som alltid kommer med exotiska djur till båten - som alltid rymmer. Mitt favoritklipp på youtube hittills är: "Håkan har rymt"


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar