torsdag 17 november 2011

Tack Melissa!

Underbara, underbara Melissa Horn intog ikväll scenen på Konserthuset i Göteborg. Vilken röst och vilken fin utstrålning. Låtarna lät om möjligt ännu bättre live än på skivan. Det var en magisk kväll. Efter en stund rann tårarna nästan konstant, ibland av identifikation med låtarna, ibland bara för att det var så vackert. Dessutom pratade hon så bra mellan låtarna med både humor och allvar.

Jag gick särskilt hem med en textrad i huvudet: "Ibland glömmer jag bort att jag är fri." Det känns som om det var meningen att jag skulle ha den med mig. Just idag, i veckan och sedan en tid tillbaka har jag känt mig bakbunden och ofri. Det känns ibland som att jag sitter i ett skruvstäd och inte kan komma loss. Jag hatar känslan av att inte ha makten över mitt liv och min framtid. Hursomhelst, nu har jag påmints om att jag egentligen är fri - om jag tänker efter och kommer i balans med mig själv och universum igen. Tack Melissa för att du påminde mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar