fredag 11 november 2011

Sätt dig ned och vänta på din själ...

Sätt dig ned och vänta på din själ. Det är helgens uppmaning till mig själv. Det har varit för mycket på sistone. I veckan har jag mest varit hyperstressad, obehagligt trött och haft spänningshuvudvärk. Vi springer omkring som illrar på jobbet ibland och försöker lösa all världens problem. Ekvationen går inte riktigt ihop. Samtidigt blir det mörkare och mörkare ute vilket leder till b-vitaminbrist. Tack och lov har jag min Sunrise System 320 som gör att jag blir väckt av en simulerad soluppgång varje morgon.

Nu känner jag att det är dags att trycka på pausknappen. Därför har jag tagit fram en krabba ur frysen, laddat upp med två dvd-boxar och förberett soffan för en lugn helg. Jag vill inte gå ut. Jag vill inte träffa någon. Jag vill bara vara med mig själv och vänta. Vänta och andas. (Och göra allt det där jag inte har orkat i veckan förstås.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar