fredag 26 augusti 2011

Seg som en koala

Fröken Marcusson känner sig som en seg gammal koala som fått i sig för många eucalyptusblad. Den första förvirrade skolveckan med nya lokaler, nya kollegor, nya klassrum, nya scheman och nya... ja, allt... har tagit på energin. Men roligt har det varit. Nu är jag på g igen.

Imorgon är en stor dag. Då har jag varit tillsammans en månad med den finaste, goaste man jag någonsin träffat dvs. min älskade Seo. Tänk vad livet kan vara stort och härligt! Dock kan vi inte fira imorgon, men det får sparas till ett bra tillfälle. Imorgon blir det istället 80-årskalas i Jönköping.

Det största mysteriet just nu: Varför jag inte kan lyckas köpa en väggklocka som inte tickar till sovrummet. Jag har just kasserat en och köpte en ny idag. När jag lyssnade på tickandet i affären så hördes det inte något, men nu när jag ska försöka sova så tickar den plötsligt väldigt högt. Suck! Inte för att det är omöjligt att somna, men störande är det. 369 kr till spillo. Jag får förmodligen byta ut den med... Är det högre makter som vill säga mig att jag inte borde ha en väggklocka i sovrummet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar